Söndag=Sundag!

Idag lös solen när jag vaknade med full kraft! Satte mig på balkongen och solade en rejäl stund. För säkerhets skulle med solskyddsfaktor 20 då jag är mycket vit...

Efter ett tag tyckte jag att nu kunde det få räcka för idag. Åkte servicetaxi in till Jerusalem för att strosa lite i basarerna. Hittade igår en cool lampa på American Colony, men den var svindyr (600 dollar). Försäljaren försökte rea ut den för 399 dollar, men jag var lite småsnål igår. Ska kika härnere om jag kan hitta något dyligt för mindre pengar.

Har kommit på varför jag har för vana att vakna klockan fyra varje morgon nu; från min terass kan jag se SJU minareter sticka upp. Vid fyrasnåret är det dags för första bönen för dagen och det är det jag brukar vakna av! I natt hade jag fönstret öppet med myggnätet fördraget och då var det ingen tvekan på vad som pågår på småtimmarna... Jag tror dock jag kommer vänja mig med tiden. I vanliga fall gillar jag ljudet, men när dessa sju minareter går igång ungefär samtidigt så grötas ljudet ihop till något oigenkännligt. Närmast mig är dock minaretet från Al-Quds universitet och den har vackraste utropet; riktigt melodiöst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback