UMEÅ

Sitter nu på Umeå busstation efter ett par trevliga dagar i Umeå. Var på en utbildningsdag i förrgår med några riktigt vassa föreläsare. Ämnet för dagen var religionspedagogik. Hur kan man jobba med livsfrågor? Hur får man (skol)ämnet intressant? Kunskap och idéer om vad man kan ta upp. Så användbart inte bara som lärare utan också i allra högsta grad när man jobbar med studiegrupper innan och efter en Jerusalemresa. Ska bli kul och testa några idéer på första bästa grupp. Samtalet och idéskapandet fortsatte långt inpå kvällen då min kollega och vän Petra också var med. Nåja, en del annat han vi också dra i långbänk, men då och då fick antingen hon eller jag nån bright idé omkring resor så vi kunde halka in på detta ämne igen. Och igen.

Nu stundar bussresa, kusbesök och surströmming. Ikväll beger jag mig ut i 2L igen då Andromeda har ett liv där som jag måste underhålla. Busy, busy. Som om ett liv inte räcker till. Kommer ihåg hur nån varnade mig för 2L; Gillar du Sims finns en risk att du blir fullkomligt uppslukad av 2L. Nu förstår jag vad han menade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback