En händelserik dag!

Nu har det varit ännu en dag fylld av nya intryck! Begav mig till Beit Sahour för att reka lite inför några som ska dit och göra typ VFU-praktik. Befann mig faktiskt göra exakt samma jobb som när jag var "pedagogisk och administrativ samordnare" (puh vilken bökig titel) på Parkskolan. Diskuterade studenternas placering och kringaktiviteter som typ mentorsamtal och studiebesök. Klart kul att få diskutera sådant jag känner till så bra. Hittills har ju arbetsuppgifterna i Holy Land varit nya för mig med en massa improviseringar som följd. Efter detta givande möte med rektorn fortsatte jag till ett par sanna sverigevänner. Dalahästar och glasprylar från Kosta Boda återfanns både här och där. Hamnade på en typisk palestins lunch med strålande utsikt över Herodion, Jordanien och kullar milsvitt omkring. Solen sken och samtalet flöt på.

Värsta flytet sedan i Checkpointen då jag fick lift med en diplomatbil till Jaffaporten! Då var jobbdagen i princip över, kollade några papper innan jag hamnade hos Jameel i hans beauty saloon. Jag förklarade hur jag tänkt mig håret, sedan satte han igång. Oj, vad RÖTT det blev! Jameel är så skojig, han säger att han brukar försöka lyssna så lite som möjligt på kunderna, för han SER ju bäst vad folk passar i! Inte heller skulle han kunna tänka sig jobba i Sverige, för han anar att man i Sverige kommer med värsta listan på vad man vill ha gjort. Det är ju JAG som är frisören, heller hur, Maria? Jag håller givetvis med och riktigt njuter av osäkerheten på vad som ska komma ut av det hela. Nu är jag alltså rödtopp!

Mina frisyrer this far:
-Spräcklig hyena (när han ville blondera mig)
-Purple rain (när det blev lila)
-Local look (när jag ville se ut som en local=mörkbrun/svart)
-Rödtopp (ska ta bildbevis...)

Sitter nu hemma och laddar inför en skön ledig dag imorgon. Jag har lättare att jobba extra (typ ända till sen kväll och söndagar) än att ta ledigt. Även om jag har mycket att kompensera känner jag dåligt samvete om jag inte är på jobbet. Men jag är helt slut och bara MÅSTE ta en vilodag imorgon! Ska ägna mig åt sjukgymnastik, böcker och mailande...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback