Fruktsallad!

Var i förrgår en sväng till Ramallah. Ärendet var att betala hyran. På hemvägen passade jag återigen på att handla frukt och grönsaker på den stora utomhusmarknaden där. Det är så billigt att jag nästan blir tårögd. Jag handlade typ ett kilo äpplen, ett kilo appelsiner, en klase bananer, en rågad förpackning "sharonfrukt" (Tror det har ett annat namn i Ramallah...), en stooor påse bakpotatis, ett kilo kastanjer. För detta betalade jag cirka 30 shekel (40 kronor). Sitter nu och njuter med en stor skål fruktsallad. Ute är det växlande molninghet men en hel del sol. Har en skön ledig fredag...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Låter som en härlig start på helgen! Ha det skönt i värmen!

2007-02-02 @ 18:13:44
Postat av: Maria

Jo, jag önskar det var så. Men då jag normalt är ledig bara söndagar får jag allt pallra mig iväg till jobbet imorgon...

Postat av: EmmaÖ

NU blev jag riktigt avundsjuk Maria! Jag vill också köpa billig frukt och äta massa fruktsallad!!! Hoppas att allt är bra med dig där nere! Jag har just fått en chock, då jag insåg att min häst blev 24 år i år!!! HJÄLP mig, vars har åren tagit vägen?!

2007-02-03 @ 15:39:22
URL: http://beffa.blogg.se
Postat av: Maria

Kusar är av segt virke. Min första blev dryga 30 innan han la av. Min nuvarande kuse är i år fem år och jag har haft hand om honom ca ett år av dessa = sorg. Men man kan inte få allt, både bo i holy land samt ha kuse hemma...

2007-02-03 @ 20:36:03
URL: http://jerusalem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback