Grå vardag

Till skillnad mot de gågna dagarnas dramatik i Jerusalem har detta varit en dag med "normalt" arbete. Till jobbet, besök på banken, något möte, lunch, shopping (letat utrustning till centret)... Nothing special today...

Jo, förresten! En spännande sak! Jag träffade på en gammal bekant från min allra första resa till Jerusalem idag! När jag och min kompis luffade runt 1990 bodde vi på ett vandrarhem i Jerusalem. Den gången slutade vår vistelse lite plötsligt och jag har alltid undrat vad som egentligen hände med med killen som jobbade på detta vandrarhem då det varit igenbommat alla gånger jag gått förbi.
 
Idag stötte vi ihop när jag var på väg från centret! Då det var typ 17 år sedan jag såg honom blev det en del "catching up" att göra. Livet hade farit ganska illa med honom; arbetslöshet, tidigare drogproblem, rastlöshet och depression. Nu på G igen med fru som väntar barn. Dock hade han lagt på sig ca 30 kilo så jag kände inte riktigt igen honom från början. Dock klart roligt att träffa någon från "förr".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback