Hemma Borta!

Har precis klivit över tröskeln i Beit Hanina. Jag var såååå vemodig i taxin på vägen hit. Det kändes som jag var långt, långt borta. Helt själv, övergiven i främmande länd (ska läsas med vibrato på stämman). Ingen morsa att sitta och surra med på kvällarna och ingen 42 tums platt-TV att glo på längre...
 
Stannade till på Supermartket Jafar och handlade lite nödvändiga saker till kylskåpet, for hem och kollade läget. Det var bastu i lägenheten! Tony slog på värmen igår och en gång i typ november testkörde vi systemet, och för att kunna kolla var alla termostater ställda på 25 grader... Får nästan ta på tofflorna så jag inte bränner fotsulorna! Det var sig likt annars i lägenheten. Några mögliga apelsiner annars som jag lämnade lägenheten.

Jag blev lite glad över att se lite av mina prylar, nu känns det inte längre som jag är jättelångt bort ändå.

Några större misstag på vägen hit: Passet sprack och jag fick fixa "emergency passport" (rosa) för typ 900 spänn, giltigt jättekort stund. Sedan hade jag övervikt (hade stuvat om för att slippa släpa i Wien) så för några ynka kilo fick jag slanta upp 1500 spänn. Det var min reserv, nu blir det nedräkning till löningen på torsdag, får leva på flingor och fil ett tag...

Sedan missöde med väskan som inte kom fram. Saknar ps 2, alla dvd, den spännande deckaren, kläder, adaptrar samt strömsladd till datorn. Därav kort blogg idag. God natt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

OJOJ - vemod vemod.... känns overkligt att du är sååå långt borta nu. Men vi kanske ses i mars. Annars är det ju en välsignelse med msn, blogg, mobiltelefon etc etc...

2007-01-21 @ 19:38:01
Postat av: Nisse

Fil och flingor, det är ju skitdyrt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback