Lazy sunday!

Tillbringade hela förmiddagen med att tvätta och hänga tvätt. Och mellan varven försökte jag bli lite brun på min balkong. Men med 45 grader i solen och 38 grader i skuggan var det inte så lätt att sitta kvar. Funderar idag på att gå och införskaffa nåt slags solskydd till balkongen. Inne i lägenheten är det för varmt att vara, men blir det lite skugga kan man vara ute på balkongen där det fläktar lite. Trots att balkonggolvet består av ljusgul sten blir den het som en stekpanna att gå på. Hujedamig! Får man klaga på värmen?

Annars går livet sin gilla gång. Var i Holy Sepulchre nyss och spanade en stund på turister. Ganska kul blandning av turism och helighet. Mellan varven föste man undan turisterna för att olika kristna samfund skulle in till graven och sprida sin rökelse. Jag satt där i cirka en halvtimme och spanade in katoliker, grekortodoxer, armenier och en kopt som gjorde samma sak. Svängde med rökelsekarlet och bugade. Mellan varven försökte turister tränga sig in, men de blev lite hutatde åt av en bestämd gravvakt. Det var lite si och så med klädseln, eftersom det är så varmt idag kom där några karlar i shorts och ville in. "No good" tyckte gravvakten och körde iväg dem. "Ni måste respektera att det är en helig plats!". Jag håller helt med, visst mått av respekt måste man faktiskt visa detta ställe, vare sig man är troende eller ej!

image187

image186
salig blandning av turister och utövare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback