Efter stormen

Puh, det känns som luften gick ur mig alldeles efter det att jag sagt tack och hej till de tre grupperna som varit här. En seghet i kropp och huvud har infunnit sig. Varmt är det dessutom, dryga trettio grader varje dag. På nätterna letar sig myggen in genom myggnäten och trots att jag har myggstift, myggnät, myggspray och en elektrisk myggdödare lyckas några blodsugare ändå hitta mig. Tur jag har handlat på mig clarityn allergimedel!

Idgag på förmiddagen for jag en sväng till Ramallah för att betala en räkning. På vägen dit testade vi en väg som har varit stängd tidigare men som nu enligt ett rykte var öppen. På detta sparade jag typ en halvtimme! Men saken är den att man aldrig kan planera en resa på västbanken, ibland är det öppet och ibland är det stängt. Känner mig ibland som en försöksråtta i en labyrint med alla dessa vägar, vägval och portar!
image161
Al Ram, på vägen mellan Beit Hanina och Qalandia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback