IKEA

I förrgår var jag och Anna (en svenska på en NGO i Jerusalem) på IKEA i Netanja. Har hållt mig busy nu några dagar så jag bloggar lite i efterhand...

image153
Loggan blir lite annorlunda på hebreiska och securitykontrollen känner vi inte heller igen från Sverige, men annars var det som att vara i Sverige när man knatar runt bland de uppställda interiörerna. Böckerna i bokhyllorna var på svenska och möblerna hette fortfarande "Billy", "Ivar" ... osv.

Men när vi gått runt en stund kom vi på vad som kändes "fel". Människorna i de inredda rummen var annorlunda. Jag tänkte att det skulle vara kul att blogga om soldater som provar sängar eftersom det överallt i landet förekommer soldater. Som på beställning fann vi ganska genast detta:

image154

Kommentarer
Postat av: G. Tikotzinsky

Ikea har Israels bästa offentliga samling svensk litteratur, snyggt utplacerad i de utställda bokhyllorna. Man får naturligtvis inte ta med sig böckerna, men det går bra att läsa i kafeterian några timmar med en knäckemacka och kaffe;-)

Postat av: Maria

Jo, jag blev förvånad över kvalitén på böckerna! Inte gammalt överblivet skräp utan verkligen jättebra och läsvärda böcker!

2007-05-06 @ 17:49:31
URL: http://jerusalem.blogg.se
Postat av: hans koegel

det verkar ha varit en interesant resa, ikea finns tydligen nästan överallt. Kanske ännu inte på månen, men det är väl bara en tidsfråga.

2007-05-11 @ 23:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback