Valborg

Valborgsfirandet blev högtidligt och tjusigt värre. Kör, brasa, tal och mingel. Jag gick in för minglet ordentligt och när kvällen var slut hade jag minglat till mig fem nya visitkort! Och blivit av med den lilla bunt egna kort jag hade! Riktigt roligt faktiskt! Det är fantastiskt vilka människor jag träffar i Holy Land!

image149
Majbrasa i Holy Land

image150
Tal till våren av vår utrikesreporter Cecilia U. Talet handlade om "april; the cruelest month of the year". Det hade hopat sig för henne med obehagliga reporterminnen från just månaden april. Bussprängning, flyktingöden, avrättning, libanonkrig mm. Riktigt engagerande tal som kanske en del av publiken tyckte var lite provokativt....

image151
Vår generalkonsul Nils E. initierade till ett fyrfaldigt leve för kungen på hans födelsedag.

image152
Sedan naturligtvis en hel del körsång också. Stdentsången, nationalsången, sköna maj... m.fl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback