Back in the heat!

Mycket trevligt att vara tillbaka, att komma "hem" till lagenheten och fa ordning pa tillvaron igen. Det enda jag saknar ar att fa fart pa internet i datorn, jag saknar a, a och o...

Tillvaron rivstratade med en serie besok hos vara sammarbetspartners har och dar. Jobbade fran tidig morgon till sena kvallen med att fara runt pa diverse moten. Jag traffade nastan Mona Sahlin, men i sista stund avbokade hon pa grund av tidsbrist. Synd, det hade varit kul att traffa den som kan bli var nya statsminister... Man skulle ocksa kunna saga att jag nastan traffade Tony Blair ocksa, da han precis traffat den biskop som jag en kort stund senare skulle traffa... :-)  Men, nara skjuter ingen hare...

Haromdagen var jag i Nablus for forsta gangen ocksa. Verkligen intressant att se den staden! Tvartom vad jag forestallt mig verkade Nablus vara en fridfull plats med trevliga gator. Hann tyvarr inte besoka the Soap Factory, spar det till ett annat besok.

Igar var jag i Tel Aviv pa seminarium om Kosovo pa ett universitet. Kom fram till att jag vet alldeles for lite om problemen pa Balkan. Ska nog leta upp nagon larobok om detta sa jag far grunderna klara for mig. For mig har kriget pa Balkan kommit i skummundan for konflikten har, energin att satta mig in i denna konflikt har inte funnits. Men atminstone basic facts maste jag nog forsoka ta in sa jag inte framstar som dum och obildad.

Annars flyter livet pa som tidigare. Alla ar sa glada over att jag kommit tillbaka igen sa att passera genom Gamla Stan tar extra lang tid. Maria, where are you? Keef Halik? Biddi Ahue? Chai? Tael, tael.... Kul att vara tillbaka och att bli sa efterfragad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback