Etik, the följetong...

Måndag och ånyo etiklektion med den underbara klassen FP. Den här gången tänkte jag testa mer vardagsnära moraldilemman. Det blev ju lite problematiskt resonemang på de stora liv-död dilemmana. Nu skulle jag testa några dilemman som var mer verklighetstrogna och som då och då kan fresta oss.

Dilemma:
Är det OK att sno med sig pennor från jobbet? Här svarade de flesta att nog kunde man göra det alltid. Eftersom man som lärare förbereder sig hemma var det helt OK tyckte grabbarna att plocka med sig pennor. Även till släkt och vänner...

Så sneglade jag på den nya projektorn som sitter i taket och undrade om det var OK att snatta med sig den (här väntade jag mig att alla skulle tycka att det var lite väl mycket). Men  nej. "Vill du att vi plockar ner den till dig?" frågade någon...

Suck. Någonstans där gav jag upp och gick och hämtade ett garanterat säkert kort: "The Halleluja Kid". Säger bara "Halleluja" för att denna klassiker fortfarande finns att tillgå när det går segt... Det blev en intressant diskussion efteråt!

Kommentarer
Postat av: Eleni Schmidt

"Vill du att vi plockar ner den till dig?" He he he...Trevliga och hjalpsamma kids!

Eleni S

2008-12-01 @ 15:16:49
Postat av: Maria

Jo, inget fel på den sociala kompetensen hos killarna... Men villigheten att sno.... hujedamej. Men det var nog bara på skämt hoppas jag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback