Sleepless at Arlanda

Fint hotellrum på Arlanda med sköna sängar och ändå har jag svårt att somna. Det var ett tag seda jag hade resfeber för att åka till Jerusalem, men nu är det tydligen dags. Har checkat in storväskan med laddaren till mobiltelefonerna så har jag otur är jag utan batteri och alarm imorgon bitti. Inte blir det bättre av att jag ideligen kollar hur mycket batterier det är kvar och på så vis slösar på batterierna när displayen går igång. Detta måste vara värt att nämnas i kategorin "dagens ilandsproblem"...

Knät strejkar och jag håller på att bli förkyld. C-brus och massor med vatten, får se om det hjälper. Det känns lite motigt att åka ner. Raket som slog ner i Sderot, sprängning i Dimona, konfiskerade hus i Silwan, israeliska trupper i Qalqiliya och risk för invasion i Gaza igen. Utvecklingen går för det mesta från "Bad" till "Worse". Jag önskar det fanns hopp någonstans.

Kommentarer
Postat av: zalina

lycka till med resan & att batteriet håller :)

Postat av: Amanda

Raket som slog ner i Sderot? Du menar raketer. Det slår ju ner dagligen och har gjort det väldigt länge.

2008-02-13 @ 08:15:37
Postat av: A-K Roth

Trevlig resa och hoppas förkylningen släpper. Tyvärr är torrluften på flyg inte så bra för dem som redan har snuva. Och - Amanda har så rätt om raketerna. Det har hållit på i åratal.
Denna gång fick en 8-årig pojke benet avslitet. Jag önskar också att det fanns hopp nånstans.

2008-02-13 @ 15:35:46
Postat av: Maria

Håller med, raketER är det förstås. Den raket jag satt och tänkte på när jag skrev texten var just den som landade i närheten av 8-åringen.

2008-02-14 @ 07:54:20
URL: http://jerusalem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback