Copy Cat

Idag klockan två var det en "copy cat" som utförde en ny attack i Jerusalem. Mannen, en 22-åring från Umm Tuba i Östra Jerusalem klättrade upp i en bulldozer och skövlade uppe vid King David-street. Jag stod och väntade på min taxi utanför Mt Zion nån kilometer därifrån när jag blav varse att något hänt. Först kom en massa polisbilar, militärbilar och ambulanser. Sedan kom poliser och soldater RUSANDES förbi på gatan. Mycket skrämmande var det när jag vid den tidpunkten inte visste vad som hänt. 19 skadade, en allvarligt. Bulldozkaparen sköts till döds. I Östra Jerusalem har det under eftermiddagen varit polisräd efter polisräd. Oklart vad polisen är ute efter, kanske vill man spåra upp någon medhjälpare? I Wadi Hillwe syntes ganska många tillfångatagna palestinier med plasthanklovar.

Enligt en palestinsk nyhetskälla "Maan" så hade gärningsmannen inga kända kopplingar till någon beväpnad palestinsk grupp. President Abbas fördömde idag terrorattacken: "I condemn the attack and as always I wholeheartedly oppose all acts of terror, I wish to send wishes for a speedy recovery to those injured."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback