Mt Zion!

Det är viktigt att sätta sig in i ALLA sidor när det gäller Mellanöstern! För att leva som jag lär har jag tillbringat halva dagen vid poolen på Mt Zion hotell. Tänk att jag bott i Holy Land i två och ett halvt år och inte hittat detta ställe tidigare! Men min efterträdare hittade den efter några minuters googling under introduktionsveckorna för ett tag sedan. 5 minuter från Jaffa Gate ligger detta paradis! Lite dyrt inträde (110 shekel), men då slipper man också trängsel och barnfamiljer. Jag och Jessica var så gott som solo i poolen under de fyra timmar vi var där. Kan också rekomendera de kolgrillade hamburgarna som man kunde handla i poolbaren för 42 shekel stycket. Men då med en rejäl hög pommes och en fräsh sallad.

Känner att jag behöver studera denna aspekt av Mellanöstern ytterligare ett par gånger innan jag far hem...


Kommentarer
Postat av: Anna

Det tycker jag absolut att du måste göra! Det låter som ett perfekt studieobjekt!

2008-07-08 @ 14:47:15
Postat av: Maria

Vi borde faktiskt göra en gemensam research nån dag för att göra en mer allsidig bedömning!

Postat av: Anna

Ja - fast det är nog lite svårt eftersom jag befinner mig en bra bit därifrån just nu! Typ i Sverige... Du tänker nog på fel Anna!

2008-07-08 @ 15:50:11
Postat av: Maria

Anna,

Det behövs lite mer samordning med andra ord. Men långt ifrån omöjligt, i september kanske?

2008-07-08 @ 17:16:56
URL: http://jerusalem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback