Bläääää......

Jag är less! EN arbetsdag (måndag) återstår innan semestern kan drabba mig. Det är värmebölja i landet och mycket att göra. Det är 40 grader varmt ungefär och en storrenovering som brakar igång på måndag. C-brusen slut för länge sedan och vätskenivån är låg. Fick idag ett större utbrott på en god vän som egentligen bara vill mig väl.

Blä!

Och mitt i detta alla som vill säga hejdå och fika en sista kopp kaffe med mig innan jag drar. Ska nog gå under jorden på tisdag och sedan sova på okänd ort i en vecka eller två tills jag blir återställd.

Utlösande faktorn till mitt miserabla humör är att jag fick höra hur person X bett den snälla armeniern som hjälpt mig på ministry of interiour att fumla så jag INTE skulle kunna få visum och därmed behöva lämna landet. FATTA vad sned jag blev! Jädra Holy Land där folk kan flina en i ansiktet för att sedan sticka kniven i ryggen en stund senare...

Kommentarer
Postat av: Anna

Å Maria, ibland är man i botten...och ledsen och besviken. Men lite vila, sol, Mount Zion-Hotel och en egen lya kommer att få dig tillbaka på fötterna snabbare än du tror. Tomorrow is another day :)

2008-07-01 @ 18:06:42
Postat av: Robert Ablahad

Hej Maria! Jag antog att det här var din blogg, redan när jag var i Jerusalem för bara några dagar sen! Men glömde att fråga dig.

Nu när jag googlade upp den igen, insång jag att det är din sida jag har läst sedan innan jag åkte till Jerusalem!

Vill tacka för dem dagar vi fick spendera med dig, vår resa har varit helt otrolig. Så mycket mer än jag någonsin tänkte mig att det skulle vara.

Det är definitivt inte sista gången jag åker till Palestina Israel.

Hoppas du har det bra dina sista dagar i landet. Kram Robert.

2008-07-02 @ 12:04:16
Postat av: Maria

Anna,

Tomorrow is today. Är på (nypedikurerade) fötter på Jaffa Street och funderar på livet. En god och en ond nyhet har nått mig idag som jag ska blogga om...



Robert,

Kul att du läser min blogg! Vill bara säga att det var roligt att just ni var sista gruppen under min tid som director. Kommentarer från våra partners runt om i landet säger att ni var den trevligaste gruppen de kan minnas! Jag kan bara hålla med. Synd ni drabbades av den hårdföra kyrkopolitiken i Holy Sepulchre bara på er sista natt. Så kan det vara ibland...

Postat av: Sandra

Åh jag älskar din blogg! Jag är koptisk ortodox och ska skriva ett arbete om det: Uppkomst, historia, religionsutövning, skrifter osv. Du har inga bra sidor att tipsa om? Helst på svenska, det skulle vara till en stor hjälp! :)



Tack på förhand.

2009-02-11 @ 14:34:30
URL: http://shalaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback