sol

Äntligen har våren kommit till Jerusalem! Öknen blommar och värmen tränger in i benen! Jag önskar bara jag hade lite tid att njuta. Jobbet tar mycket tid denna (och nästa) vecka. Sedan kan det bli någon dags ledigt (INSHALLAH, Om Gud Vill det vill säga).

image287

Jag har en kollega på besök. Igår for vi ut en sväng i öknen i solnedgången. Den här bilden tycker jag visar öknen när den är som bäst! Man kan se hur det skimrar i grönt på sluttningarna. Det är bara nu och i cirka ett par veckor till som man ser öknen grönska. Nere i dalen skymtar Wadi Kelt, där finns ett kloster som fortfarande är i bruk. Linjerna man ser på bergssluttningarna har inget konstigt naturfenomen (typ vind) skapat, utan det är en massa getfötter som under hundratals år trampat upp detta nätverk av stigar för att komma åt något att äta. Vackert så det förslår!


Kommentarer
Postat av: A=K Roth

Maria, vilken fantastisk bild!
Kan inte annat än undra vilket utmanande 1000-bitars pussel en sån bild skulle bli! Lite himmel, lite grönt men sen bara grå-nyanser och skuggor. Vackert värre. Sitter nu mot sluttampen på ett "efterjulspussel-pyssel" på 1000 bitar på en bild som föreställer en rad Harley Davidson-hojar. Barnbarnen fick det men det är jag som fastnat i denna obsession en stund varje dag. Jag gör - som min släkt brukar säga, "inge annä toket menns"! :)

2008-03-12 @ 13:26:16
Postat av: Maria

Gör man pussel av denna bild så får man säkert hålla på flera veckor... Men bra när man inte har annat att göra kanske.

Postat av: A-K Roth

Allvarligt: du borde förstora och rama in den!

Och, jomänvisst tar ett vinterpussel flera veckor. Bara dom som är begåvade med tjurdda orkar med det. Nu är jag snart klar med mitt 1000-bitarspussel på motorcyklar! En liten stund per dag bara på "salsbordet"!
;)

A-K

2008-03-18 @ 19:18:34
Postat av: Maria

Jag ska förstora den och ha med den i en utställning som jag tänkt ha när jag kommer hem. Har du vägarna förbi Övik är du hjärtligt välkommen! Typ augusti eller september eller nåt sånt. Jag har upptäckt att vissa av mina bilder gör sig riktigt bra om jag förstorar upp dem och ramar in dem...

2008-03-19 @ 09:41:00
URL: http://jerusalem.blogg.se
Postat av: A-K Roth

Tack!
Vi får se när nästa resa blir. Bilden är fantastisk. Finner att jag går in och tittar på den ibland. Skuggningarna!

2008-03-19 @ 11:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback