Betlehem

Vaknat upp två gånger i Holy Land nu. Hotellet heter Santa MARIA! Bara det!

Gårdagen blev intensiv. Historia, religion, kultur och realpolitik blandat om varandra. Vi såg muren, födelsekyrkan, herdarnas äng, olivlundar och en hel del annat... Excercis blev det också. In i bussen, ur bussen, samling här, samling där... Trots ett råspäckat schema var det ingen som svimmade. På kvällen överraskades vi med att hamna på en konsert. Oud, gitarr, bas percussion och saxofon i en liten cool innergård någonstans i Beit Sahour. Mysigt!





Applåder från publiken! Gruppen som spelade heter "Jadal Group" och har spelat en hel del gånger i Norge. Nästa gång hoppas jag de också kommer till Sverige, för det var verkligen en musikupplevelse!

Kommentarer
Postat av: Petra

Hej darling! Jag har strul med telefonen och ditt nummer är borta. Är nyfiken att höra hur du har det. Ring när du satt gruppen i arbete! Take care!



kram Petra

2008-10-09 @ 08:18:19
Postat av: Dessa mina minsta broder

Ja det var ett fin konsert,men samtidigt lite vemodigt( fangar i sitt eget land ) Vilken bra guide Maria ar o)

Postat av: Magnus

hmmmm fuuuuusk säger jag bara fuuuuusk vill vara därnere igen jag me ,))



men men de kommer nog och se nu till att njuta och visa allt du bara kan =))



2008-10-10 @ 01:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback