Михаил Барышников

På youtube hittar jag nästan dagligen något nytt. Gamla favoriter, nyttiga grejer till jobbet och kul saker. Jag minns till exempel hur besviken jag blev på ett soundtrack jag handlade för typ 20 år sedan. Då var jag extremt intresserad av kalla kriget, omöjlig kärlek a la Romeo och Julia och den tidens "järnridå". Filmen "Vita Nätter" med Mikhail Baryshnikov såg jag om och om igen! Bästa scenen är när han dansar till Vladimir Vysotskys musik i Moskva. Snacka om revolutionär musik och tillika dans! Jag gillar Baryshnikovs explosiva dansstil och den frustration han gestaltar! låten fanns inte på soundtracket, men på youtube! Mycket nöje!


Kommentarer
Postat av: adler

Låter lite som en rysk Tom Waits

2008-10-25 @ 19:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback