Israelisk musik

Lördag och råsentimental i Docksta. Saknar Jerusalem och alla underbara människor där. För exakt en vecka sedan var det "The Feast of St George" med procession både TILL och I Holy Sepulchre.

Som tur är har jag ett gediget lager osedda DVD-filmer samt youtube att fly till när längtan blir för svår. Två favoritartiser jag har när det gäller israelisk musik är Rita och Ivri Lider:


ריטה - עד שתעזוב


Ivri Lider, bilderna är från den israeliska filmen "
The Bubble". The Bubble är en sorglig och romantisk film som handlar om två män, en från French Hill och en från Assawiyye som stöter på varandra i en chekpoint och blir kära. Lysande skådespelarinsatser, speciellt gillar jag Ohad Knollers vemodiga och gulliga karaktär Noam. Snacka om närvaro i skådespeleriet!

Yes, ÄNTLIGEN hittade jag den här låten, också av Ivri Lider:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback