Nästan tårögd...

Sitter i avgångshallen på Arlanda och är i färd att anträda en resa till Holy Land. Gick till Forex för att växla till mig lite shekel. OJ, vad Shekeln har stigit! Fick 700 NIS för drygt 1400 kronor! Över två spänn per shekel! Oj, vad har hänt? Det brukar ju vara 1.7 eller något sådant. Ojojoj. Får tänka på detta när jag går på Crazy Line så jag inte bränner mer pengar än planerat.

Hundrasheklingarna var så otroligt bekanta att jag nästan blev tåröggd när jag stoppade ner dem i börsen. Det liksom blev klart för mig hur mycket jag saknar Holy Land. Om en liten stund är jag på väg.... Det blir några fullspäckade dagar, men två processioner och ett antal vesprar ska jag nog lyckas klämma in. Kanske även en midnattsliturgi och en sväng till Getsemane? Men också viktigt - jag ska slappa på soffan i Silwan och surra bort några nätter med Anna. Hur kul som helst!

Eleverna har fått arbeta-själ-instruktioner så när jag kommer hem blir det rättningar och bedömningar så jag storknar. Men det kan man förskjuta och rationalisera bort nu, för nu ska jag borda! Nästa rapport blir från Silwan.... Tjohopp!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Lycklig resa, kusin! Hälsa det heliga landet och alla jag känner!

2008-09-16 @ 22:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback