Snart...

...blir bloggen sitt rätta "jag"igen. Nu har väskona dammats av - både storväskan och lilla röda kabinväskan. Jobbade sista dagen idag på Park innan lovet och på annandagen bär det av! ÄNTLIGEN!

Två veckor ska jag vara i Jerusalem. Den första blir förmodligen spränfylld av Holy Fire, Fottvättcermonier och Ressurection parties. Kanke en tur till Döda Havet för lerinpackning och förmodligen en tur till Hebron för att bunkra sjalar. Har fått några beställningar på s.k. "äkta pashminasjalar" från Kina. Ska också försöka släpa hem lite av bohaget som jag fortfarande har kvar i Jerusalem; Playstation 2 med singstar och några skolpärmar är väl det jag saknat mest.

Den andra veckan blir mer äventyrlig då jag ska försöka ta mig till ställen jag ännu inte varit på. Trots att landet är "tiny tiny" finns det många vita fläckar för mig att utforska. Kameran är packad och datorn hänger med så allt blir dokumenterat i vanlig ordning...

Kommentarer
Postat av: L8

Oj, vad fint att vara i The holyland nu lagom till pesach Maria! Väntar på reseberättelser! Speciellt situationen i Hebron! Vore spännande att höra hur det går för keramikaffären mitt emot Gutnick center, framkomligheten för palestinier på Al shuhada street, sjalfynd i Gamla stan... Trevlig res!

2009-04-14 @ 22:00:53
Postat av: Egon Berglund

Trevligt att du åker till det heliga landet, jag är avundsjuk! Jag har dej på min länklista: "Bloggar som skriver ofta om Israel/Palestina" hade tänkt ett tag ta bort din länk, det har blivit så mycket om "busiga tanter" så nu ser jag fram mot rapporter från det heliga landet igen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback