Krympande antal...

I Det Heliga Landet krymper den kristna populationen. Sociala, politiska och ekonomiska skäl gör att många emigrerar. Detta youtubefynd beskriver hur detta leder till ekumenik på vissa håll trots de spänningar (tex sammanbrakningar i Holy Sepulchre) som ibland tyvärr inträffar. Trots olikheterna är kyrkorna del i den universella kyrkan!

När påven var på besök (8-15 maj) var hans budskap till de kristna att stanna kvar och fortsätta vara del i de levande församlingarna som fortfarande finns kvar.



http://www.youtube.com/watch?v=ptUWUAOILu8

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror det finns lika många orientaliskt kristna i Jerusalem som i Södertälje nuförtiden

2009-08-10 @ 22:26:45
Postat av: Anton

Skrev ovan

2009-08-10 @ 22:28:48
Postat av: Anonym

Hej Maria!!



Jag googlade precis svenskar i Jerusalem och hittade din blogg. Jag bor ocksa i Jerusalem. Skulle du vilja ta en fika? =)

2009-08-16 @ 01:47:55
Postat av: Anonym

Hej!

Kanske bloggen lever på övertid... Jag har kommit hem till Sverige igen. Jobbade i Jerusalem 2,5 år och "all the good things has to end" (Aspects of Love). Sitter i Docksta och ser regnet vräka ner utanför. Hade jag varit i Holy City hade jag gärna fikat med dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback