Apoteket

Asså, ibland känner jag mig som ett UFO som just landat på planeten Jorden. Idag efter att ha varit på läkarbesök skulle jag lösa ut några recept på apoteket. Jag har inte gjort denna enkla manöver sedan 2005 nån gång så rutinerna var annorlunda. Då jag inte fått något recept i handen utan bara beskedet att läkaren lagt en order till apoteket om att jag skulle få medicinen och för mig skulle det därför innebära att jag bara skulle legitimera mig för att få handla denna medicin. Kanske var det denna nya ordning som gjorde att jag fullständigt skämde ut mig inför andra i kön. Inne på apoteket såg allt ut som vanligt UTOM detta att man på nummerlappsmaskinen tejpat fast en stor skylt: "Ta fram ditt ID-kort". Tryckte till på den gröna knappen, men inget hände. Läste skylten och.... jo....hrm... jag försökte faktiskt stoppa in mitt körkort i springan där förr nummerlapparna brukar komma ut. INGET hände. Ungefär då började folk titta konstigt på mig. Röd om öronen tryckte jag till lite hårdare på den gröna knappen och se; där kom en nummerlapp! HU! Kände mig som en nyinvandrad till Främmande Landet Sverige...

Kommentarer
Postat av: Evamaria

hihi Inte är det lätt att förstå när tekniken tagit ett litet steg eller ett stort skutt! Jag tycker ditt agerande tyder på stor kreativitet! Borde få ihop dig med en annan i Övik med den kavaliteten... ;) Jag tror ni kan göra stora skutt i skolvärlden :)

2009-02-14 @ 08:33:01
Postat av: Åsa

hahaa!! Helt underbart :) Du är i gott sällskap med Stig Helmer Ohlsson ;)

kram

2009-02-15 @ 22:18:04
Postat av: A-K Roth

Ja, Maria, kort och vanetänkande kan ställa till det. En grupp av oss, de flesta icke-svenskar, var på hotell i Uppsala. Först for hissen inte upp om man inte använde nyckelkortet så man stod som ett fån och tryckte på alla knappar. Sen när hissen stannade kom man inte ut. Man stod som ett fån och tryckte på alla knappar. Dörren öppnades inte. Panik. Till slut lutade sig en av de amerikanska tjejerna mot dörren och sesam(!) - dörrn for upp. Inte alla hissdörrar i världen dras automatiskt åt sidan när hissen stannar. Så då visste vi det, eller? Icket! Nästa dag mer panik och aha-upplevelser. Slow learners. Mycket skratt at oss själva och åt varann. Ingenting förenar som att vara dumma tillsammans! På hotellrummen funkade inte lyset. Uppståndelse igen. Kortet skulle vara med och aktivera elen också. Bra initiativ egentligen.

2009-02-16 @ 03:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback