Go Girl, Go!

En liten tribute till min kloka moster! Efter en diskret inledning där hon avvaktade och lät motståndarna slå ut varandra blandade hon alla med sina kunskaper!

Jag talar naturligtvis om hur moster Ewa VANN i "Vem Vet Mest" på TV ikväll!

Och jag önskade att man kunde göra tidsresor och zappa sig till den dagen då det blev inspelat. Detta var FÖRE den trista veckan som nu gått, med Nisse som försvann och sedan hittades i floden.

Stort cred till svt som ringde och frågade om Ewa ville de skulle lyfta bort programmet av hänsyn till sorgen. Och ännu större cred till moster och hennes kloka:

"I kväll är jag med och tävlar i "Vem vet mest" i Svt2 kl 19.00. Det känns onekligen lite märkligt när nu situationen är som den är.... SVT-redaktionen ringde i går och frågade om jag ville att programmet skulle lyftas ut tablån och att det i så fall skulle sändas om några veckor. Vi diskuterade det hela i familjen, och bestämde att vi ändå vill att det sänds. Det är ju så här livet är! Sorgliga och roliga saker i en enda röra, och de kan faktiskt existera samtidigt, sida vid sida. Jag vägrar acceptera något annat! Om vi låter sorgen och allt tråkigt få dominera har vi ju gett upp!


Jag blir så stolt över min moster Ewa!

Länk till programmet (fungerar bara till och med 1:a april, så passa på!)

Kommentarer
Postat av: Tore Blom

Ja vad säger man, aldrig träffade jag Nils, inte kände jag honom men det till trots känns det bedrövligt.

21 år, livet hade ju bara börjat. Kan inte föreställa mig hur det känns att förlora ett barn vet inte vad jag ska säga till Per och ni andra mer närstående, men vill här uttrycka min och vår familjs medverkan i er sorg, kusinbarn han var

2009-03-03 @ 16:36:45
Postat av: A-K Roth

Så duktig hon var! Gjorde sig bra i teve också.Ingen av dessa nya sångare kunde jag förstås. Inte grekiska gudar heller.

2009-03-06 @ 22:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback