Biljetten bokad!

Yeah... Nu har nedräkningen startar till Påskfirande i Jerusalem. 30 mars-6 april! En veckas ledighet är inga problem på nya jobbet eftersom alla kyrkor är fullt upptagna att fira påsk här hemma. I Jerusalem ska ajg försöka gå på alla favoritställen och kanske några till. Det blir ett späckat program utan så mycket sömn, men det är det värt. There is no place like Jerusalem - speciellt när det gäller påskfirande!

Under väntetiden lyssnar jag på detta album från the Holy Sepulchre på Spotify:  
Chants From the Holyland- Bells of the Holy Land – CD 30 Bells Of The Holy Land

Nu börjar lunchrasten närma sig slutet och jag ska återvända till jobbet - håller på att sätta mig in i vad en biskopsvisitation är genom att läsa lite gamla protokoll. Faktiskt riktigt intressant! I höst ska jag få följa med på två visitationer, ser mycket fram emot det!

Kommentarer
Postat av: Sandra

hej!

Hamnade här på din blogg när jag sökte efter arbete i Jerusalem. Kul att läsa att du också ska ner dit till påsken!

Ska själv ner dit för första gången mellan 23 mars - 6 april.



Finns det några tips som du kan rekomendera inför resan, eller ställen att besöka när man är där nere?



Sedan undrar jag hur arbetsmarknaden ser ut där nere?



Kram//

Sandra

2010-03-07 @ 08:54:54
Postat av: Maria

Hej Sandra!

Vi är ju där samtidigt! Maila mig på
[email protected] så kanske vi kan sammanstråla i Gamla Stan....?

2010-03-12 @ 23:02:32
URL: http://jerusalem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback