Puuuuuuuhhhhhhhh.....

Så har mitt nya liv startat. Jag gick i måndags från att vara 100% sjukskriven till att jobba 100%, dessutom på nytt jobb i ny stad! I det stora hela går det riktigt bra, men jag är som en klubbad säl frampå eftermiddagen. Den här första veckan handlar det om att sätta sig in i hur arbetsplatsen fungerar till att få struktur i datorn (kalender, kontakter, mail... osv).

En riktigt trevlig start blev det idag på morgonen då vi på arbetstid går på morgonmässa klockan åtta i domkyrkan. Jag hade kört från Docksta och var ganska trött när jag väl satt i kyrkbänken, men mässan var kanon och jag kände mig riktigt pigg och fylld av energi långt in på dagen. När jag går på mässa i Jerusalem brukar jag som bekant "gå igång på" det visuella i liturgin, ljusen, rökelsen, processionerna osv. Jag kan se en fördel av att inte kunna förstå språken (armeniska, syrianska, grekiska, amhari, arabiska...), det har hjälp mig i koncentrationen på något sätt. Nu idag var det på Svenska och det var riktigt trevligt att plötsligt få höra de välkända orden på mitt eget språk!


Härnösands domkyrka från mitt arbetsrum.

Kommentarer
Postat av: Evamaria

Så - vad är ditt nya jobb! :) Är såå nyfiken!

2010-01-14 @ 18:25:48
Postat av: Maria

Evamaria: Är du med på facebook???!!! Leta upp mej i så fall - jag har försökt att hitta dej men det går dåligt....

Postat av: Evamaria

Nej Maria - jag har inte Facebook. För att vara IT-nörd så ser jag vissa negativa delar av det - så jag finns bara irl...



Jag kan tyvärr inte hitta dig i en telefonbok :( Jag finns där - så ring mig vettja! Har kvar samma nummer! :)

2010-01-16 @ 20:50:59
Postat av: Maria

Blir lätt förvånad nu... Tänkte att du nästan måste ha varit med och grundat Fazebook...



Jag tappade telefonen i havet för ett tag sedan och har inte kvar ditt nr. Anyway, jag har 070-2224621

2010-01-17 @ 17:30:37
URL: http://jerusalem.blogg.se/
Postat av: A-K Roth

Grattis till jobbet! Fick du din operation, så det är därför du var sjukskriven eller var det dina smärtor? None of my business förstås men hoppas du mår bra.

2010-01-24 @ 01:32:17
Postat av: Maria

Hej A-K,

Jäpp, jag "justerade" höften i början av oktober och var sjukskriven året ut. Under sjukskrivningen blev jag intervjuad och fick detta jobb! No more pain! Vare sig från höft eller skola :-)

2010-01-24 @ 15:38:43
URL: http://jerusalem.blogg.se/
Postat av: A-K Roth

Gratulationer! Misstänker att du nu möjligen känner några jag känner lite inom kyrkan där, en präst som heter Jan och en datorexpert som heter Per. Världen är så liten, så liten ibland. Nyårsafton var jag på konsert på Nätra kyrka där en gammal klasskamrat, Anders Grimell, och hans band spelade och hans son Per sjöng och det var mycket, mycket fint. Pers fru läste upp en egen dikt som gick direkt till hjärta och hjärna: "Summa Summarum". Gott Nytt År!



2010-01-27 @ 18:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback