I love Visby!

Visby är vackert! Idag har solen skinit lite på oss och det har varit lättare att se skönheten i staden! Det har varit en dag med skiftande inslag, först ett pass om arbetsmiljö och sedan ett studiebesök på stiftskansliet. Bästa repliken var när Lennart Koskinen stack ut huvudet i dörröppningen och sa på klingande finlandssvenska; "Va står ni här och hänger för?". Vi blev bjudna på kaffe och en information om hur man jobbar som på Gotland.

Jag provade också gotlandsglass idag. Det blev en strut med pepparkakdegsglass, hjortronglass och mörk chokladglass. Mumsigt trots kyla och blåst, jag kan föreställa mig hur oemotståndlig glassen blir om det är en varm dag!

Ett roligt inslag var under arbetsmiljödagen då vi skulle ge positiv feedback till varandra. Jag trodde att ingen skulle kunna säga något om mig eftersom jag är så ny. Men nope! Det blev en del vackra ord att ta fram när det känns motigt! Bäst var nog att jag "verkar vara nyfiken, ambitiös och engagerad". Tjohoo! Jag som trodde jag skulle uppfattas som en "wallflower"...

Annars blev det en hel del fotograferande, i domkyrkan finns den här häftiga Jesusfiguren som har på ett mycket konkret sätt illustrerat Jesu himmelfärd under medeltiden - man har brukat hissa upp honom genom hålet i taket!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback