Ritch, ratch...

En millisekund tar det att halka. En evighet att läka ihop igen...

I onsdags var jag så nöjd, hade pluggat i hörlurarna i öronen och promenerat över en kilometer. Första ordentliga promenaden efter höftbytet i oktober. Snön hade tinat bort från gatan och det var bar och torr asfalt.

I torsdags hade det kommit ett tunt lager nysnö på morgonen så jag tänkte ta bilen. Några få kliv från bilen slinter vänster fot iväg och jag brakar ned med högra knät i gatan. PANG! Det var visst en isfläck under snölagret...

Så ligger man där, svär och gråter. Akuten i 12 timmar och efterbsök idag på ortopeden. Röntgenbilderna var förfärliga. Inget brutet men knät var i princip genomskinligt på bilderna. Bekymrad ortoped.

OK. Jag är glad för att inget var brutet eller krossat. Det hade ju kännts som det av värken att döma. Frmatiden får utvisa om jag kan komma mig iväg till Jerusalem om en vecka och Sydafrika om tre veckor. Jerusalem känns som 50% troligt och Sydafrika känns som 95% troligt. "Du kan inte sabba knät av att fara" tyckte läkaren. Fast, det är klart, jag har nog inte råd att falla omkull. Ever again!

Kommentarer
Postat av: L8

Oj, oj, känner med dig! Hoppas på de där 50 % som innefattar en resa till Jerusalem. Har tänkt på dig när det varit oroligt i Jerusalem. Förstod att det bla varit sammandrabbningar vid Wadi Al-Jouz area i Silwan.

Postat av: A-K Roth

Men stackars jänta, så onödigt och just nu. Den här vintern i Sverige har orsakat omåttligt många skador på folk. Hoppas det läker bra.



2010-03-29 @ 15:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback