Retreat

Nu sitter jag och laddar inför att vara tyst i tre dygn med början i morgon. Det är min allra första retreat som jag ska vara med i och dessutom ska jag vara med och leda den! Det känns nu som att det kommer att bli skönt! Tre dagar utan TV ser jag fram emot! Tre dagar utan mobiltelefoner känns också riktigt bra. Tre dagar  i tystnad kommer att gå som smort. Men hela tre dagar utan att peta på datorn känns som en riktigt tuff utmaning! Nu är det inget som säger att jag inte kan använda den, men det skulle vara intressant att testa lite för att se vad som händer. Den enda förströelse som jag plockat med mig är bibel, psalmbok, tidebönbok och Sven Hedins "Till Jerusalem". Och så mina bungypump gåstavar förstås. Men till mina meditativa promenader behövs faktiskt låtlistan för ändamålet på Spotify... och då behövs iPhonen... och då är det stor frestelse att kika lite på Facebook och skicka en tweet eller bambusa lite från skogarna i Gideå... och då är det i princip ingen värre synd om jag också fäller upp MacbookAiren en liten stund på kvällen...
Jag vet, detta är verkligen dagens ilandsproblem....
Återkommer på söndag kväll med en rapport....

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag säger lycka till! Hoppas det går bra. Jag tror inte att världen går under på tre ynka dagar, kan inte lova nåt men jag klarade mig utan internet i två veckor i afrikat utan problem.. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback