SCSC 20 år

Sitter på tåget efter en händelserik helg i Jönköping där jag varit med och firat SCCS´s* 20-årskalas. Många minnen har sköljt över mig den här helgen. Till största delen trevliga minnen och underbara gamla kollegor. Också en del minnen som jag helst bara skulle trycka på ctr-alt-delete så de dunstade upp i tomma luften.
Genomgående var det intressanta föreläsningar och seminarier och jag märkte att det alls inte är ensamt i min nördgrupp för "personer som gillar reseskildringar till det heliga landet" Det kändes stundom lite trångt där. Men inspirerad blev jag och nu har jag några nya boktitlar som jag kommer jaga på Tradera och antikvariat.
Eftersom resan hem är lång så blir det bra med tid att reflektera - en grej som jag nu filosoferar mycket över är dagens gudstjänst. Konferrensens sista programpunkt var en mässa i katolska kyrkan i Jönköping. Eftersom mässan har olika innebörd för katoliker och protestanter så kan vi inte fira mässa tillsammans. Men ändå skulle vi alltså dit.
"Om man missar en mässa så missar man en massa" brukar en präst som jag känner ordvitsa. Nu missade jag mässan helt och hållet, men faktiskt gör jag hellre det än missar en mässa som jag är närvarande i fast inte fullt ut. Samtidigt skulle det naturligtvis vara trevligt att få gå på en katolsk gudstjänst igen. Hu, vad klurigt och kluven jag blev! "To be or not to be"
---------
* Swedish Christian Study Centre

Kommentarer
Postat av: Guardian

Kika här http://www.antikvariat.net/svenska.cgi

2011-04-24 @ 00:27:25
URL: http://palestina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback