Graninge kyrka 250 år

Nu börjar jag tappa känsla för dagarna, jag flänger än hit och än dit känns det som. Igår var jag och Biskopen på födelsedagskalas - Graninge kyrka fyllde 250 år och det skulle firas av ordentligt med gudstjänst och efterföljande lunch. Det var hur trevligt som helst! "Extra allt" kan man säga. Gudstjänsten som tog närmare två timmar innehöll: Procession, ungdomskör, konfettiregn, nyskrivna musikstycken, invigning av nytt antependium, biskopspredikan, nattvard, psalmsång med många verser, spelmansgille, två körer på läktaren, trumpetspel, klockringning, klockklämtande... Kyrkan var fylld till bristningsgränsen och det var verkligen feststämning! Väl hemma kände jag mig genuint lycklig - entusiasm och glädje är smittsamt!

I sommar ska jag passa på att besöka kyrkan igen, för den ligger verkligen vackert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback